torstai 29. elokuuta 2013

Nukke ja sen vaatteet

Tässä se nukke nyt on, josta aiemmin jotain mainitsin.
Hilkan pyynnöstä esittelen tyypin :)
Nukke on siis jostain 60-luvun lopulta.

Vaatetta löytyy kaikenmoista. Jotkut on ollut mulla itellä vauvana, jotkut olleet siskon tyttärellä jne. Suurin osa on kuitenkin tehty vartavasten tälle nukelle. Oli tälle hienot vaunutkin, mutta niitä ei mistään enää löytynyt. En tiiä kuka ne on hävittänyt, minä en.
Nämä mekot on olleet siskon tytöllä vauvana, paidasta en tiedä kenellä olis ollut.

Ruutumekko ja etualan keltakukkainen on myös olleet siskon tytöllä. Sini-punakukallinen on tehty tälle nukelle.

Minun tekemiä vaatteita, henkselihousut ja ilmeisesti yöpaita :)
Noista myssyistä en oikeen tiiä, kai nekin jollain on joskus päässä olleet.

Nämä lapaset (tai kintaat) on tehnyt sama mamma, joka teki mulle ne tuohivirsut

Nämä olleet mulla vauvana. Villatakki pesty miljoona kertaa, eli se on ihan kutistunut pilalle. Ei taida enää mahtua tuolle nukellekaan. Ihanat töppöset, mutta hirveet nuo nyörit, menee ihan sikinsokin ja hirvee selvitellä. Jostain äidin jäämistön valokuva-albumeista vois löytyä kuva, jossa mulla nuo päällä :)
Täytyykin penkoa kun mennään tavaroita jakamaan.

Tässä sit niitä viimeisimpiä mun tekemiä - silloin kun Heidi on ollut pieni. Taitaa olla nuokin jostain Heidin vaatekankaiden jämistä tehtyjä :)


6 kommenttia:

  1. Sinullahan on oikea aarre ja vaatteet aivan ihania. Röyhelöpaita ja -myssyt on kovin tutun oloisia. Silloin joskus niitä vauvoilla käytettiin.

    VastaaPoista
  2. Ihania aarteita. Ja ihan samanlainen vaaleanpunainen pitsineulevillatakki on minullakin ollut:) Villatakki on nykyään seinällä koristeena, pistipaidat ja -myssyt nukenvaatelaatikossa.

    VastaaPoista
  3. Ihanaa, että olet säästänyt! En tajua oikein, että mihin omien lasteni vaatteet kulkeutuivat ajan mukana. Onneksi yksi villatakki on säästynyt, varovaisesti yritin parsia sitä ja nyt se on tyttäreni pojan huoneessa henkarilla, siihen kuuluvat housut ja lakki/myssy ovat hukanteillä.

    VastaaPoista
  4. Voi miten kaunnita vaatteita. Olet sinä taitava.
    Kyllä minuakin kaakelihommat kiinnostaisi, mutta syksy painaa päälle !

    VastaaPoista
  5. Unohdin jo koko nuken, nyt osui eteeni...onhan hurmaava kerrassaan:-) Ja paljon vaatteita. Mun nukella ei taida olla kuin housut jäljellä...osa olen hävittänyt ja varmaan ne mitä Lahdessa talouskoulussa 1963 kudoin ovat jääneet ex:n huusholliin:(

    VastaaPoista
  6. Minullakin on samanlainen nukke, olen saanut sen 1954 joululahjaksi ollessani 6-vuotias

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!